CICLE MITJÀ

👇Setmanes del 25 de maig al 5 de juny👇

Ens sumem al projecte DONA LA NOTA, ENCARA HI SOM A TEMPS. 

(Els detalls del projecte els podeu trobar aquí: https://projectes.xtec.cat/encara-hi-som-a-temps/) 

El dia 5 de juny és el Dia Mundial del Medi Ambient i totes les escoles participants al projecte cantaran conjuntament la cançó No ens desdibuixeu.

Així que, què és el que heu de fer?

  1. Escolteu i practiqueu la cançó. Quantes  més vegades millor!
  2. Graveu-vos mentre la canteu (sencera, només un fragment, amb públic (ninos, família, etc), sense públic, al balcó, a la vostra habitació, fent tot un videoclip… com vulgueu!)
  3. Envieu la gravació a dolors.nogueras@montpalau.com abans del 3 de juny i miraré de fer un vídeo un muntatge ben bonic amb els vostres vídeos.
  4. El dia 5 de juny... Bé, això ho anunciarem més endavant.

    AQUÍ TENIU TOT EL MATERIAL:

    1. La lletra de la cançó
    2. El vídeo perquè la puguis escoltar tantes vegades com vulguis i aprendre-la.
    3. La base musical perquè puguis fer un bon "karaoke" 

    1. La lletra de la cançó

    2. El vídeo



    3. La base musical


    👇Setmana del 18 al 22 de maig👇


    ACTIVITAT 1 - AUDICIÓ: Un mercat persa. Albert Ketelbey (1875-1959)

    1. Escolta aquesta audició i segueix el musicograma.  És una audició que ens vol explicar amb música com és la vida d'un mercat persa.

    MUSICOGRAMA 1 - amb dibuixos



    MUSICOGRAMA 2- amb explicacions per anar llegint (pots anar parant la imatge, primer per llegir les explicacions).



    2. Escolta ara l'audició sencera interpretada per una orquestra simfònica.



    3. Ordena les escenes.  Pots descarregar-te el Pdf ↓↓↓




    ACTIVITAT 2 - INTERPRETACIÓ INSTRUMENTAL: Un mercat persa


    Fixa't! He trobat aquest vídeo tan ben fet d'en . És un tutorial per a flauta dolça del fragment dels pidolaires.






    ACTIVITAT 3 - "M'encanta aquesta cançó, i aquesta versió".

    a. Tria una cançó que t'agradi molt💗. Molt💗, molt💗. La que vulguis. 

    b. Busca-la al YouTube, copia l'enllaç i envia-me-la a dolors.nogueras@montpalau.com
    c. En el mateix Mail explica'm perquè t'agrada tant aquesta cançó i tot el que vulguis que tingui a veure amb la cançó.

    d. Després busca una cançó que "no t'agradi gens". La que vulguis 😝 i fes el mateix: explica'm perquè et desagrada tant aquesta cançó.


    👇Setmana de l'11 al 15 de maig👇

    - Sembla que la construcció dels instruments us ha agradat molt, però us dona molta feina, així que, aquesta setmana no us poso feina nova. Podeu acabar-los, si en teniu ganes i me'ls feu arribar.


    👇Setmana del 4 al 8 de maig👇

    EL SO I ELS INSTRUMENTS
    AQUESTA SETMANA ET PROPOSO ACTIVITATS PER EXPERIMENTAR AMB EL SO:


    ACTIVITAT 1 - CONSTRUÏM INSTRUMENTS MUSICALS

    - Deixa volar la imaginació i la inventiva i construeix els teus propis instruments musicals amb materials reciclats.

    Et deixo un enllaç al bloc del "Club dels peques lectores" on pots veure moltes idees  i també un vídeo molt xulo de la Teresa  i el seu canal "Teresa Patapum"... és genial!!!



    - Aquí et deixo un tres idees més... a veure què et semblen:




    - N'has fet alguna fotografia? Me la vols enviar? Escriu un correu electrònic a dolors.nogueras@montpalau.com.   Amb totes les que rebi faré un vídeo ben xulu!!!

    ACTIVITAT 2 - ESCOLTA I IDENTIFICA ELS INSTRUMENTS DE L'ORQUESTRA.

    - En aquests vídeos podràs escoltar i "identificar pel so" quins són els instruments de l'orquestra. Prova-ho! Segur que te'n surts molt bé.

    - Abans, fes un cop d'ull a aquesta cançó de la Dàmaris Gelabert  per recordar-ne el nom.



    - Som-hi! Els instruments de corda!!



    - Ara, els instruments de vent fusta!



    - I ara, els instruments de vent metall!



    I els de percussió? On s'han posat?


    ACTIVITAT 3 -  CLICA I JUGA
    - Clica la imatge i juga amb el que has après!! 


    👇Setmana del 27 al 29 d'abril👇


    CANTEM I SEGUIM LA PERCUSSIÓ

    AQUESTA SETMANA ET PROPOSO 3 AQUESTES ACTIVITATS:

    Activitat 1 - "Dance Monkey"
    Activitat 2 - "Repassem llenguatge musical"
    Activitat 3 - "Cup song" 

    Totes les activitats les podeu fer els nens i les nenes de 3r i també de 4t... Cadascú que faci el que pugui fer!

    ACTIVITAT 1 - "DANCE MONKEY"
    a) Escolta la cançó, que segur que ja coneixes i prova de posar-hi la percussió que et proposen la Vicky Sur i l'Aitor Pérez. Segur que et sur molt bé!



    ACTIVITAT 2 - Repassem llenguatge musical

    a) La M. José Sánchez, us ajudarà a repassar els ritmes bàsics.




    ACTIVITAT 3 - "CUP SONG".  - Mmmm.... 

    a) Busca un got, de plàstic o paper, millor, que no es trenqui!
    b) Mira el petit tutorial de la percussió que et deixo just aquí sota (potser ja la coneixes)
    c) Practica les vegades que necessitis: sense córrer, portant la percussió de forma regular (sense accelerar-te i sense entretenir-te) i qua ja la dominis...
    d) Escolta la cançó interpretada per  l'Anna Hendrick "Wen I'm gone" i fes la percussió amb el got (cup) metre escoltes la cançó.
    e) SI ET GRAVEN EN VÍDEO: PENJA'L AQUÍ [CICLE MITJÀ - TASQUES] 
    f) 👏 TOP 1!! Prova de cantar la versió en castellà en aquest KARAOKE
    g) 👏👏 TOP 2!!! i... cantar i tocar? Com ho veus???


    h) 👏👏 👏TOP 3!!! Practica-la amb la flauta! T'hi he posat la partitura i també un tutorial.

    SANT JORDI JA ÉS AQUÍ!

    Dijous, 23 a les 19.00 h, si tot va bé, tornarem a posar la ràdio i sortirem a cantar i ballar als balcons!

    ET PROPOSO DUES CANÇONS I ALGUNES ACTIVITATS.


    ACTIVITAT 1. CANÇÓ: Sant Jordi, vine aviat!!

    a) Escolta i aprèn la cançó del Pol Petit: Sant Jordi, vine aviat!!



    b) Acompanya la cançó amb instruments de percussió de casa (pots, culleres… potser en vols fer un tu de ben original!)

    c) Prepara’t una coreografia ben divertida.






    ACTIVITAT 2 - CANÇÓ: "SANT JORDI"

    a) Escolta i fes memòria de la cançó de la Dàmaris Gelabert, després...



    b) Et vols inventar una coreografia?  O proves de seguir la que et proposo jo?
         
    Fes clic a la imatge i la veuràs gran.


    c) Canta-la tu sola amb aquesta base instrumental. 
        👀 Fixa't que abans de començar has de comptar 18 pulsacions (DIVUIT PASSETS).



    d) Prova de tocar-la amb la flauta:



    Compte, que no la podràs tocar sobre de la cançó perquè la partitura està feta amb les notes de DO MAJOR  




    I en canvi la Dàmaris, quan la canta, fa servir les notes de l'escala de Re Major, que té el fa i el do # (sostinguts)...  




    Si ho vols provar, la única cosa que has de fer és tocar cada nota de la cançó una nota més amunt. Per exemple: [un sol, serà un la]   [un mi, serà un fa#]  ... i així amb totes.