CICLE SUPERIOR

👇Setmanes del 25 de maig al 5 de juny👇

ACTIVITAT 1 - Només per 6è   (A)

Això es comença a acabar, i un cop més necessitem la vostra ajuda per seguir aconseguint que, els nens i nenes que passin per aquesta escola se l'estimin, s'hi sentin tan bé o millor que a casa i aprenguin moltíssim.

NECESSITO EL TEU CONSELL.

Escriu-me un Mail a dolors.nogueras@montpalau.com i explica'm quins són els teus records musicalS, allò que t'endús amb tu, de tots aquests anys a l'Escola Montpalau. Explica'm quines coses són importants i que penses que s'han de seguir fent amb tots els nens i nenes que passaran per la nostra escola.

Últim dia: 29/5/2020


ACTIVITAT 2 - PER TOTHOM

Ens sumem al projecte DONA LA NOTA, ENCARA HI SOM A TEMPS. 

(Els detalls del projecte els podeu trobar aquí: https://projectes.xtec.cat/encara-hi-som-a-temps/) 

El dia 5 de juny és el Dia Mundial del Medi Ambient i totes les escoles participants al projecte cantaran conjuntament la cançó No ens desdibuixeu.

Així que, què és el que heu de fer?


  1. Escolteu i practiqueu la cançó. Quantes  més vegades millor!
  2. Graveu-vos mentre la canteu (sencera, només un fragment, amb públic (ninos, família, etc), sense públic, al balcó, a la vostra habitació, fent tot un videoclip… com vulgueu!)
  3. Envieu la gravació a dolors.nogueras@montpalau.com abans del 3 de juny i miraré de fer un vídeo un muntatge ben bonic amb els vostres vídeos.
  4. El dia 5 de juny... Bé, això ho anunciarem més endavant.

    AQUÍ TENIU TOT EL MATERIAL:

    1. La lletra de la cançó
    2. El vídeo perquè la puguis escoltar tantes vegades com vulguis i aprendre-la.
    3. La base musical perquè puguis fer un bon "karaoke" 

    1. La lletra de la cançó

    2. El vídeo



    3. La base musical


    ACTIVITAT 3 - MIRA I AL·LUCINA...  i res més. No cal que facis res més.






    👇Setmana del 19 al 22 de maig👇


    Aquesta setmana et proposo tres activitats.  La tercera, et portarà a un munt d'aplicacions i jocs de música en anglès i et farà posar les piles!! No et quedis enrere!! Segur que ho pots fer millor que jo i tot. (Per cert, si el nen parla massa de pressa, sempre pots copiar el text i posar-lo al "google traductor" 😉 que dona mooooooltes pistes... O li demanes ajuda a l'Estela, saps que ella és una crack!)


    ACTIVITAT 1 - "M'encanta aquesta cançó, i aquesta versió".

    a. Tria una cançó que t'agradi molt💗. Molt💗, molt💗. La que vulguis. 

    b. Busca-la al YouTube, copia l'enllaç i envia-me-la a dolors.nogueras@montpalau.com
    c. En el mateix Mail explica'm perquè t'agrada tant aquesta cançó i tot el que vulguis que tingui a veure amb la cançó.

    d. Després busca una cançó que "no t'agradi gens". La que vulguis 😝 i fes el mateix: explica'm perquè et desagrada tant aquesta cançó.

    ACTIVITAT 2 - "Quina t'agrada més?".

    a. Escolta aquestes tres versions de la mateixa cançó.
    b. Completa la taula de l'exercici següent. 
    c. Digues també quina t'agrada més i perquè. 


    Envía-m'ho a dolors.nogueras@montpalau.com

    - Intenta tancar els ulls mentre escoltes les cançons per tal que el que veus no interfereixi en el que escoltes (de vegades la vista ens enganya! i el que veiem no ens deixa escoltar amb claredat el que sentim).

    - Recorda que has d'argumentar-ho fent servir motius relacionats amb la cançó i amb la música. En aquest enllaç trobaràs algunes pistes:  Què pots aprendre? 











    ACTIVITAT 3 - "MUSICAL MYSTERIRES".

    a. Prova aquest enllaç. Recorda que, si  el nen parla massa ràpid, tens el text escrit també i el traductor de Google et pot ajudar molt (copia i enganxa):





    👇Setmana de l'11 al 15 de maig👇


    - Sembla que la construcció dels instruments us ha agradat molt, però us dona molta feina, així que, aquesta setmana no us poso feina nova. Podeu acabar-los, si en teniu ganes i me'ls feu arribar.


    👇Setmana del 4 al 8 de maig👇

    EL SO I ELS INSTRUMENTS
    AQUESTA SETMANA ET PROPOSO ACTIVITATS PER EXPERIMENTAR AMB EL SO:



    ACTIVITAT 1 - UN CONTE MODERN
    Coneixes un conte musicat del compositor rus Serguei Prokófiev que porta per nom Pere i el Llop ?
    Pere i el Llop és una composició simfònica feta per S.Prokófiev per a nens, amb música i text adaptat per ell, i amb un narrador acompanyat per l’orquestra.
    Pere i el llop està escrita per una flauta, un oboè, un clarinet en la, un fagot, 3 trompes en mi, un timbal i cordes per l’al·legoria dels personatges principals, i un acompanyament de trompeta en si bemoll, trombó, triangle , pandereta, platerets, castanyoles, tambor de caixa, i bombo en l’orquestració.
    Cada personatge de la història té assignat un instrument i un tema musical:
    Pere: Violin, violes, violoncels i contrabaix (instruments de corda).
    Avi: Fagot
    Ocell: Flauta travessera
    Ànec o Oca: Oboè
    Gat: Clarinet
    El Llop: 3 Trompes
    Caçadors: Timbals i el bombo.
    - Mira i escolta atentament aquest vídeo i aprèn a reconèixer els instruments:


    ACTIVITAT 2 - PASSEJA'T PER LES TIC AMB ELS INSTRUMENTS DE L'ORQUESTRA

    - Primer et recomano que repassis una mica el que ja saps amb les activitats de la pestanya de  Cicle Mitjà, i després posa't a prova a les tres activitats que tens aquí sota: 





    Encara més!!


    ACTIVITAT 3 - CONSTRUÏM INSTRUMENTS MUSICALS

    - Deixa volar la imaginació i la inventiva i construeix els teus propis instruments musicals amb materials reciclats.

    Et deixo un un vídeo molt xulo de com es pot fer una guitarra,  la Teresa  i el seu canal "Teresa Patapum"... està ple d'idees interessants.

    Si vols, pots fer el tafaner a la pàgina de Cicle Mitjà  per veure més idees. 

    - N'has fet alguna fotografia? Me la vols enviar? Escriu un correu electrònic a dolors.nogueras@montpalau.com.   Amb totes les que rebi faré un vídeo ben xulu!!!

    👇Setmana del 27 al 29 d'abril👇


    CANTEM I SEGUIM LA PERCUSSIÓ

    AQUESTA SETMANA ET PROPOSO AQUESTES ACTIVITATS:

    - Activitat 1 - "Cup Song"
    - Activitat 2 - "Screen Door"
    - Activitat 3 - "Exercicis de llenguatge" de la cançó "Cup Song" (Me'ls pots enviar, si vols)

    ACTIVITAT 1 - "CUP SONG".

    a) Busca un got, de plàstic o paper, millor, que no es trenqui!
    b) Mira el petit tutorial de la percussió que et deixo just aquí sota (potser ja la coneixes)
    c) Practica les vegades que necessitis: sense córrer, portant la percussió de forma regular (sense accelerar-te i sense entretenir-te) i qua ja la dominis...
    d) Escolta la cançó interpretada per  l'Anna Hendrick "Wen I'm gone" i fes la percussió amb el got (cup) metre escoltes la cançó.
    e) SI ET GRAVEN EN VÍDEO: PENJA'L AQUÍ [CICLE SUPERIOR - TASQUES] 
    f) 👏 TOP 1!!! Prova d'aprendre a cantar-la en anglès (ja sé que en castellà també hi és, però prova d'aprendre-la en anglès, va!)
    g) 👏👏 TOP 2!!! i... cantar i tocar? Com ho veus???




    h) 👏👏 👏TOP 3!!! Practica-la amb la flauta! T'hi he posat la partitura i també un tutorial.

    Compte amb el mi b - l'has de fer en posició de re i destapant una miiiiica el segon forat -ella fa un mi natural, no ho fa-
    Compte amb el la de sota el pentagrama - substitueix-lo per un do.








    ACTIVITAT 2 - "SCREEN DOOR". Rich Mullins.

    a) Escolta i mira un trosset d'aquesta cançó cantada "A Capella"de Rich Mullins. NO HI HA CAP INSTRUMENT! NOMÉS LA VEU!

    b) També hi pots posar la percussió que has aprés... però va una miiiica de pressa!



    ACTIVITAT 3 -  EXERCICIS DE LLENGUATGE - Cup Song





    👇Setmana del 20 al 24 d'abril👇

    SANT JORDI JA ÉS AQUÍ!

    Dijous, 23 a les 19.00 h, si tot va bé, tornarem a posar la ràdio i sortirem a cantar i ballar als balcons!

    ET PROPOSO AQUESTES ACTIVITATS


    ACTIVITAT 1. CANÇÓ: SANT JORDI, VINE AVIAT!!


    Aquest dijous us tornem a proposar que poseu la ràdio i que sortiu als balcons a cantar amb els més petits, però a vosaltres que sou grans, us demanem una mica més....

    a) Escolta i aprèn la cançó del Pol Petit: Sant Jordi, vine aviat!!



    b) Acompanya la cançó amb instruments de percussió de casa (pots, culleres… potser en vols fer un tu de ben original!)

    c) Prepara’t una coreografia ben divertida.


    ACTIVITAT 2 - CANÇÓ: "SANT JORDI"

    a) Escolta i fes memòria de la cançó de la Dàmaris Gelabert, després...





    b) Prova de tocar-la amb la flauta:




    Compte, que no la podràs tocar sobre de la cançó perquè la partitura està feta amb les notes de DO MAJOR  





    I en canvi la Dàmaris, quan la canta, fa servir les notes de l'escala de Re Major, que té el fa i el do # (sostinguts)...  




    Si ho vols provar, la única cosa que has de fer és tocar cada nota de la cançó una nota més amunt. Per exemple: [un sol, serà un la]   [un mi, serà un fa#]  ... i així amb totes.

     c) Canta-la tu sola amb aquesta base instrumental. 
        👀 Fixa't que abans de començar has de comptar 18 pulsacions (DIVUIT PASSETS).